eind deel 1 en negombo! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jonne Uitenbroek - WaarBenJij.nu eind deel 1 en negombo! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jonne Uitenbroek - WaarBenJij.nu

eind deel 1 en negombo!

Blijf op de hoogte en volg Jonne

24 Juli 2015 | Sri Lanka, Colombo

Deze laatste week is zo ongelofelijk snel gegaan en het is moeilijk te geloven dat mijn eerste deel van de sri lanka experience in Colombo al voorbij is. Maandag zijn nieuwe vrijwilligers gekomen en het voelt raar om te bedenken dat ik nu een oude, ervaren vrihwilliger ben. Het huis is nu wel echt te vol: er zijn 30 vrijwilligers, waarvan er 10 vrijwilligers in een hotel slapen, maar ze eten nog wel hier, en zijn er ook overdag. Hierdoor is er geen plek meer voor jezelf in huos, maar gelukkig zijn er mensen vertrokken en ga ik zelf zondag ook weg. Begin deze week was er een rare sfeer, aangezien drie vrijwilligers uit het huis gezet zijn (ze gebruikten drugs, alcohol, waren luidruchtig, laat en onveleefd en hebben zelfs een deur kapot gemaakt tijdens een ruzie met de kampleider) maar alles is gelukkig weer goed gekomen.

Christine, een nieuw Duits meisje, gaat het stokje overnemen op mijn monnikenschool. Ze is erg aardig en goed met de monniken. Ik ga ze wel missen, maar ik heb hun facebooj tenminste nog wel. Donderdag was mijn laatste dag op het weeshuis, en dat was de moeilijkste dag tot nu toe. Ik heb de kinderen nu zo goed leren kennen, hun namen onthouden en hun persoonlijkheid, en nu moet ik ze ontzettend missen.

De nieuwe vrijwilligers hebben een dansles, en ik mag meedoen, dus ik sta weer vooraan, maar het blijft zo leuk (een nieuw nummer)Vanavond vertrekken Theresa en ik naar Negombo, waar we in een guesthouse aan het strand een nachtje verblijven. Het is naast het hotel waar ewn stel andere vrijwilligers al de hele week verblijven, waar we in de eerste weken goed bevriend mee zijn geraakt. Zondag wordt ik opgehaald om naar Kegalle te gaan, waar het tweede deel van mijn avontuur zal beginnen...

  • 26 Juli 2015 - 20:18

    Opamees / Omargo:

    lieve Jonne,

    gelukkig, weer een mooi verhaal van jou!
    Ben je alweer begonnen in je nieuwe baan? Wel spannend he. Gaan er ook medevrijwilligers mee of moet je helemaal alleen opnieuw beginnen? Wat zal je veel te vertellen hebben als je weer thuis komt!
    We zijn best een beetje trots op zo'n ondernemende kleindochter hoor! Pluim!
    We kijken alweer uit naar je nieuwe belevenissen.
    Liefs van opamees en omargo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Jonne

Welkom op mijn digitale reisdagboek! Nu ik geslaagd ben voor mijn VWO diploma en ik flink wat tijd over heb voordat mijn vervolgopleiding begint, wil ik graag eens op een écht bijzondere vakantie gaan. Daarom ga ik 5 weken lang in Sri Lanka vrijwilligerswerk doen. Door de weeks werken, in het weekend rondreizen, ideaal toch? Ik ga helemaal alleen en om eerlijk te zijn, ben ik best wel nerveus, maar ik heb er vooral veel zin in! Groetjes, Jonne

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4345

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: