weer aan het werk - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jonne Uitenbroek - WaarBenJij.nu weer aan het werk - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jonne Uitenbroek - WaarBenJij.nu

weer aan het werk

Blijf op de hoogte en volg Jonne

14 Juli 2015 | Sri Lanka, Colombo

Ik ben inmiddels alweer twee dagen aan het werk sinds onze laatste p
uitstapje naar Colombo. We hadden het eigenlijk best koud die avond in Kandy, want het koelt s nachts flink af en dat waren we niet meer gewend! :) e zijn de hele ochtend bezig geweest met terugreizen, want het verkeer was verschrikkelijk. In Colombo zijn we in nog eens drie tempels geweest. Allemaal kleiner dan de tandtempel, maar wel mooi. Drie op een dag was echter wat veel en ze leken allemaal wel op elkaar: boeddha, boeddha, bloemen, goud en nog meer boeddha. Tegen zessen waren we weer thuis en moesten we weer aan de slag om de lessen voor te bereiden. Maandag was s ochtends best lastig, want ik moest helemaal in mijn eentje lesgeven aan vier monniken. Dit opzich is niet zo erg, maar alle monniken hebben een ander niveau en ik had moeite om iedereen evenveel aandacht te geven met verschillende oefeningen, mede ook omdat ik twee van hen nog nooit eerder had gezien en dus moest polsen welk niveau ze werkelijk hadden, en omdat ze totaal niet gemotiveerd waren en alleen sinhala tegen de tolk spraken, en geen engels probeerden. Ik heb tegen de begeleider verteld dat ik graag nog iemand erbij wou, zodat de groep in tweeën geslpitst kon worden met een eigen docent. Dit is vamochtend gebeurd en ik voel me zo veel fijner nu. Megan (uit australië) geeft les aan de groep die voorheen niet gemotiveerd was (zij hebben een wat lager niveau) en ik geef les aande monnik die ik vanaf het begin al begeleid. De anderen kunnen het goed met haar vinden en ze weet hen gemotiveerd te krijgen, wat fijn voor ons allebei is. Dit is de eerste ochtend dat we thee met ze hebben gedronken en een beetje met ze hebben gepraat. Ik vroeg de "meest luie" monnik mij een keertje les te geven, maar dan over sinhala, en dat pakte zeer goed uit. Hij vond het leuk om lzinnetjes aan mij te leren en moest erg om mijn slordige letters die ik na probeerde te tekenen. Maar: ik kan nu mijn naam schrijven in sinhala!

Bij het weeshuis is gisteren een muziekjuf gekomen voor de kinderen. We zijn eigenlijk met teveel vrijwilligers daar voor mijn gevoel (zes vrijwilligers voor 15 kinderen) maar, de muziek was leuk. Het zijn liedjes die ik als kind heb gezongen, zoals "old mcdonald" en "skinnemerinkydinkydinky" met bewegingen erbij. Vandaag hebben we een paar liedjes herhaald en hebben we ze een niewe geleerd:tony chestnut (variant van hoofd schoudets knie en teen). Ook hebbem we zakdoekje leggen gespeeld, eb we waren zo blij dat ze het snapten en leuk vonden! Morgen komt de muziekjuf weer, als het goed is.

Celina een van de begeleidsters, heeft me fisteren meegenomen om een sarite kopen. Het is iets wat ik al heel lang wil en het is zooo geweldig! De stof is prachtig, er zitten kraaltjes op en hij valt heel mooi. Zondag is hij af( de naaister heeft mijn maten genomen om de bloes te maken en moet die nog naaien) . Ik krijg van celina een filmpje gestuurd hoe hij om moet zodat ik hem thuis ook kan dragen....

Xxx jonne

  • 14 Juli 2015 - 14:59

    Karin:

    Lieve Jonne,

    Wat maak jij toch veel mee op dit moment. Ons leventje lijkt nu maar saai en gewoontjes vergeleken met jou. Blijf maar fijn alles wat je meemaakt opschrijven, het is steeds erg leuk om te lezen.
    Succes met het lesgeven en de kinderen en heel veel plezier. Waar ga je het komende weekend naar toe?

    Liefs,
    Karin

  • 14 Juli 2015 - 18:23

    Marjo:

    Hi Jonne,het is elke keer zo leuk om jouw ervaringen te lezen :-) wat fijn dat jij nu ook een sarite krijgt. Kijk alweer uit naar je volgende verslag. Xx

  • 14 Juli 2015 - 18:24

    Mama:

    Ha lieve meid,

    Wat een belevenissen in je eerste week daar in Sri Lanka: reizen, werken, sight seeing en wonen in het vrijwillgershuis.
    Ik zie helemaal voor me hoe je geniet van het internationale gezelschap. Fijn dat je zo'n leuke groep vrijwilligers hebt getroffen!
    (Zijn die extra bedden inmiddels geplaatst?)
    Wat een goede zet om de monnik iets van zijn taal aan jou uit te laten leggen!

    Geniet met volle teugen van je tweede week!

    Liefs, Mama

  • 15 Juli 2015 - 11:25

    Yvonne En Paul:

    Hoi Jonne,

    Klinkt allemaal heel leuk en ook een beetje herkenbaar voor ons :). Vind je de Singalezen aardige mensen? Wij vonden ze heel relaxed en prettig in de omgang.

    Ben heel benieuwd ook naar je sari en blouse. Kun je een foto posten als ze klaar zijn?

    veel plezier verder!

    groeten van Paul en Yvonne

  • 15 Juli 2015 - 12:44

    Opa Rien:

    Lieve Jonne,Weer genoten van je uitgebreide verslag!Ik kan me voorstellen dat je in een soort mallemolen van nieuwe indrukken bent beland,maar er volop van kunt genieten.Ik wens je een goed vervolg! Liefs, opa rien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Jonne

Welkom op mijn digitale reisdagboek! Nu ik geslaagd ben voor mijn VWO diploma en ik flink wat tijd over heb voordat mijn vervolgopleiding begint, wil ik graag eens op een écht bijzondere vakantie gaan. Daarom ga ik 5 weken lang in Sri Lanka vrijwilligerswerk doen. Door de weeks werken, in het weekend rondreizen, ideaal toch? Ik ga helemaal alleen en om eerlijk te zijn, ben ik best wel nerveus, maar ik heb er vooral veel zin in! Groetjes, Jonne

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4326

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: