werkpositie bekend! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jonne Uitenbroek - WaarBenJij.nu werkpositie bekend! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jonne Uitenbroek - WaarBenJij.nu

werkpositie bekend!

Door: jonne

Blijf op de hoogte en volg Jonne

07 Juli 2015 | Sri Lanka, Colombo

Allereerst het heugelijke nieuws dat mijn koffer weer heelhuids is aangekomen! Het voelt fijn om weer mijn eigen tas, schoenen en kleding bij me te hebben, ook al is iedereen heel.aardig geweest en mocht ik alles lenen. Vandaag hoorden we waar we de komende 3 weken komen werken. Ik heb het getroffen, wat ik mag in de ochtend op de monnikenschool lesgeven en smiddags op het weeshuis werken. (mijn eerste en tweede keuze) hoewel ik nog steeds zenuwachtig ben voor het lesgeven, heb ik er ook veel zin in. Erik, een andere vrijwilliger gaat ook, en hij werkt er al voor een week, dus hij zal mij aanwijzingen kunnen geven. Ook wordt ik morgen sowieso geintroduceerd en mag ik kijken hoe alles werkt. Wanneer detijd komt dat er examens zijn ( ze weten niet wanneer) mogen we de lokalen mooi maken. We zijn vanmiddag naar de winkel geweest en ik ben weer een wikkelrok en harembroek rijker ;). Wat opvalt is dat de tuktuks roekeloos rijden, ze toeteren om de minuut naar elkaar, en ze weten vaak niet waar ze heen moeten. Gelukjig zijn de prijzen heel laag en is het minder erg om om te rijden. Het huis is nu op zijn volst ( zon 20 vrijwilligers rond de 18-20 jaar, en flink wat jongens) en we kunnen een paar woordjes sinhala dankzij onze les, maar ze lachen allemaal om ons accent :) morgen dus introductie bij de monniken en kinderen, ben reuze benieuwd!

Xx jonneaangekomen! Het voelt fijn om weer mijn eigen tas, schoenen en kleding bij me te hebben, ook al is iedereen heel.aardig geweest en mocht ik alles lenen. Vandaag hoorden we waar we de komende 3 weken komen werken. Ik heb het getroffen, wat ik mag in de ochtend op de monnikenschool lesgeven en smiddags op het weeshuis werken. (mijn eerste en tweede keuze) hoewel ik nog steeds zenuwachtig ben voor het lesgeven, heb ik er ook veel zin in. Erik, een andere vrijwilliger gaat ook, en hij werkt er al voor een week, dus hij zal mij aanwijzingen kunnen geven. Ook wordt ik morgen sowieso geintroduceerd en mag ik kijken hoe alles werkt. Wanneer detijd komt dat er examens zijn ( ze weten niet wanneer) mogen we de lokalen mooi maken. We zijn vanmiddag naar de winkel geweest en ik ben weer een wikkelrok en harembroek rijker ;). Wat opvalt is dat de tuktuks roekeloos rijden, ze toeteren om de minuut naar elkaar, en ze weten vaak niet waar ze heen moeten. Gelukjig zijn de prijzen heel laag en is het minder erg om om te rijden. Het huis is nu op zijn volst ( zon 20 vrijwilligers rond de 18-20 jaar, en flink wat jongens) en we kunnen een paar woordjes sinhala dankzij onze les, maar ze lachen allemaal om ons accent :) morgen dus introductie bij de monniken en kinderen, ben reuze benieuwd!

Xx jonne

  • 07 Juli 2015 - 15:05

    Yvonne En Paul:

    Mooi dat je wensenlijstje is gehonoreerd. Veel succes met het lesgeven, we zijn benieuwd!

  • 07 Juli 2015 - 15:09

    Bob:

    Hé Jonne, het klinkt alsof 07-07 je nieuwe geluksdag wordt. Koffer terug, je eerste en tweede keus van werk gelukt (ondanks dat het niet zou kunnen) en dan ook nog nieuwe kleren. Gelukkig mag je 30 stuks bagage inchecken, want in dit tempo krijg je die wel vol in de komende vijf weken. Veel plezier daar en geniet van alles. Dikke kus, Bob PS pas op in het verkeer.

  • 07 Juli 2015 - 16:23

    Opamees. / Omargo:

    na de pechdag bij de start nu dus prachtig nieuws! We zijn benieuwd naar fe lessen die je de monniken geeft. Ook leuk dat je de school mag versieren, dat is je wel toevertrouwd.
    Kijk je wel uit voor die tuktukjes?
    liefs van opamees en omargo!

  • 07 Juli 2015 - 19:45

    Marjo:

    Hi Jonne, wat een avontuur! Ben blij dat je je spullen weer terug hebt. Succes maar vooral heel veel plezier bij de monniken en kinderen. Wat een ervaring en wat leuk dat wij mee mogen genieten van je ervaringen. Kijk uit naar je volgende verslag. Xx :-)

  • 07 Juli 2015 - 22:31

    Opa Rien:

    hallo Jonne, Fijn om te horen dat je een goede start hebt gemaakt.Ik ben heel benieuwd hoe het lesgeven je zal bevallen! Liefs,opa Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Jonne

Welkom op mijn digitale reisdagboek! Nu ik geslaagd ben voor mijn VWO diploma en ik flink wat tijd over heb voordat mijn vervolgopleiding begint, wil ik graag eens op een écht bijzondere vakantie gaan. Daarom ga ik 5 weken lang in Sri Lanka vrijwilligerswerk doen. Door de weeks werken, in het weekend rondreizen, ideaal toch? Ik ga helemaal alleen en om eerlijk te zijn, ben ik best wel nerveus, maar ik heb er vooral veel zin in! Groetjes, Jonne

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 4335

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: